Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tajemství třídní schůzky.

Film Bastardi je film z české produkce a je to další drama naší doby. Je to příběh z prostředí praktického školství bez povrchností, klišé a přetvářek. Je založen na reálném základě a ukazuje, jak to dopadne, když selže systém. Probíhá tam i znásilnění a vražda mladé praktikantky. Tak ta teda u nás neproběhla, ale taky to bylo více než zajímavé. Světe div se! Co svět, já se divím čím dál tím víc.

 

 

„Mami, viděla jsi film Bastardi? No, tak to probíhalo, když jsem chodila na základku.“

Tak to je další drama dnešní doby, i když Týna se svojí hlavou rozhodně nechodila na žádnou praktickou školu, ale do normální základky hned vedle naší vsi. Ještě předtím chodila do naší školu u nás ve vsi a její posudek byl zářným příkladem pro ostatní neposlušné žáky. Škoda, že se nedostala na gympl, a i když dostala přímluvu od své učitelky. Lepší škola s výtvarným zaměřením už ode mě nedostala finanční dar.  A tak se to stalo.

Taky mi to hned řekl při první schůzce její pan učitel na čestinu : „ Ta holka tady nemá co dělat, tady jí to zabije.“

No, měl pravdu. Nezabilo to přímo Týnu, ale její mozkové buňky. Profesoři na gymplu se také první rok divili, že se jejich studenti neumí učit, i když na základkách měli samé jedničky. Já se tomu ale nedivím, divila jsem se, když mi Týna ze školy nosila samé jedničky, byla předsedkyně třídy, a přesto byla černá ovce třídy. Tak to je zase ale moje chyba. To pochází ode mě. Vždycky jsem jí říkala, že to, co dělají ostatní, mě nezajímá a že není tupá ovce, aby se přizpůsobovala nezvládnutelnému davu.

Učitel čestiny byl fajn. V sedmé třídě mi Týna vyprávěla, jak pan učitel čte svým žákům Staré pověsti české. To se mi zdálo podezřelé, protože v tomhle věku jsem je už dávno měla přečtené, tak jsem se tomu divila. „ Ale mami, oni neumí číst!“ Fakt  jo, tak je to asi pravda. Naše školství stále kvete. Tady se vysvětluje, proč mi jeden mladý muž řekl, že dneska člověk hlásící se na vysokou nemusí umět číst. A to proto, že to po něm nikdo nevyžaduje. Fakt divný.

A takový jsme byli chytrý národ, dokonce to máme v historii. Kde jinde se narodil Jan Ámos Komenský?  Ach rozume, rozume, kam se ztrácíš?

A tady se vysvětluje Tajemství jedné  třídní schůzky.

Na třídní schůzku Týny jsem se vždycky těšila, až jednou nastala zrada. Sedmá třída byla tragédie, podle popisu mé milované dcerušky nezbedné děti po sobě házely nebezpečné věci, mluvily vulgárně a ze svých učitelů si nic nedělaly. Na třídní schůzce mi její třídní řekla, že by se Týna měla zlepšit v matematice. Všichni okolo měli trojky, nebo byly na propadnutí, Týna jedna asi ze tří měla samé jedničky.  V čem se má zlepšit?

Pochopila jsem to až nyní a spadl mi kámen ze srdce, že už nemusí prožívat to, co prožívala. Taky jsem chodila na základku, ale nebyla jsem svědkem devastace učitele.

Té jsem byla svědkem na té třídní schůzce. Hned v úvodu třídní učitelka řekla, že nezbední žáci jí napsali na Facebook, že je druh skotu a dámské  přirození. Za našich dob by si to nikdo nedovolil, popřípadě by skončil v polepšovně. Byla jsem z toho v šoku, ale ne z toho, že to tam napsali, ale že si to ta paní učitelka nechá líbit a ještě je ospravedlňuje.

Nevím, co je to za dobu, když si člověk s vysokoškolským vzděláním nechá líbit takové urážky a jaký je to příklad pro naše děti. Absolutní degradace osobnosti a neúcta ke starším lidem.

Skutečnost byla daleko horší. Spolužáci Týny obdobnými výrazy častovali svojí učitelku pravidelně.

To se tak jedna holčina rozvalila, oznámila svojí učitelce, která byla tak drzá, že po ní chtěla nějaký úkol, že je kráva a ještě hůř. Doma sprostě nemluvíme, tak mi to Týna ani nechtěla reprodukovat. Nebohá paní učitelka se rozbrečela, utekla ze třídy, pak se vrátila a téměř se omlouvala svým uzurpátorům. Že by ten strach z toho, že jí vyhodí, byl tak silný?

No, jsem ráda, že je konečně na gymplu mezi svými. Taky je tam legrace víc než dost.

Autor: Eva Kuntová | středa 29.10.2014 13:00 | karma článku: 14,14 | přečteno: 1119x
  • Další články autora

Eva Kuntová

Důvody, proč jít na koncert.

Pozitivní vliv hudby na vývoj dítěte je dnes nezpochybnitelný. Nejde jen o vnímání rytmu, ale i harmonie a melodie. Kromě toho to má i pozitivní vliv na emocionální vývoj dítěte.

14.2.2016 v 13:00 | Karma: 4,59 | Přečteno: 141x | Diskuse| Ostatní

Eva Kuntová

11 důvodů, proč jít na ples.

Plesová sezóna nastala. Je čas. Čas popřemýšlet o tom, co krásného na sebe a s kým vyrazit na taneční parket. Čas na tanec i na lásku.

11.2.2016 v 19:00 | Karma: 6,19 | Přečteno: 313x | Diskuse| Ostatní

Eva Kuntová

Fantóm opery

Podle psychologie znamená slovo fantóm emocionální jev bez přítomnosti reality, kdežto tento Fantóm opery v Pyramidě v Praze byl reálný víc než dost.

24.1.2016 v 13:00 | Karma: 7,89 | Přečteno: 218x | Diskuse| Ostatní

Eva Kuntová

Selektivní mutismus.

Druh narušené komunikační schopnosti, označovaný jako selektivní mutismus, je charakterizován ztrátou řečových projevů podle situace.

10.1.2016 v 13:00 | Karma: 9,62 | Přečteno: 301x | Diskuse| Ostatní

Eva Kuntová

Tři bratři

Nejúspěšnější český film roku 2014 – tím se stala pohádka Tři bratři z dílny režiséra Jana Svěráka natočený na motivy dětských minioper Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře.

31.12.2015 v 13:00 | Karma: 8,20 | Přečteno: 874x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1829x
Povoláním dětská sestra, v současné době podnikám. Po osmi letech péče o dítě dlouhodobě zdravotně postižené mohu křičet:,,Hurá, ještě žijeme!"

spoluautorka knihy TABU

 

 

Seznam rubrik