Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Víťa a švestka.

Dnes Vám přináším povídku o tom, že rituálních darů není nikdy dost. Zvláště, máte-li ve svém okolí lékaře laskavé a se srdcem na pravém místě. Povídku o jednom stromu zasazeném muži,který již nežije. A o tom důležitém, co zde zanechal.Zanechal zde švestku a dceru.Zanechal toho víc....

Ničeho v životě nelituji,

ačkoli má minulost

byla plná bolesti.

Nyní se mohu

ohlédnout a usmát se,

protože právě minulost

ze mě udělala člověka,

kterým jsem dnes.

Tento citát jsem si našla a opsala na konci tohoto dne, dne plného zázraků. Každý den v sobě skrývá nějaký zázrak a je jen na nás, zda ho objevíme.

Dnešní den byl naprosto úžasný, neboť je pátek a v pátek já nepracuji! Teda pracuji, ale doma, tam, kde je mi nejlíp. Chudák Kryštůfek, již dospívá a začíná protestovat proti obvyklým odběrům krve na hladinu Digoxinu. Celý jeho život ho obdivuji, co všechno si nechá líbit a jak statečně snášel všechny možné i nemožné procedury. Tomu říkám odvaha! Dnes poprvé se mu udělalo špatně při odběru jedné jediné zkumavky, asi si vzal příklad ze své starší sestry, ta se pro jistotu kácí již v čekárně.

Naší sestřičku obdivuji a to proto, že má nejenom ráda četbu knih, jak jsem nedávno zjistila, ale hlavně proto, jak bravurně zvládá odběry krve. To když byl Kryštůfek sotva tříměsíční holátko drobounký, naší paní doktorce se cosi nelíbilo a nařídila odběry krve. Koukala jsem jako blázen, jak hned napoprvé našla žilečku na ruce a s absolutním přehledem zvládla bez problémů jeho první odběr krve. To totiž není jen tak, napoprvé se hned tak strefit, o tom bych mohla psát romány, zvláště po zkušenostech v nemocnicích a z mé praxe coby dětské sestřičky. Panečku, to je ale umění!

I zeptala se mě, naše dětská sestřička, zdalipak Vám přiznali ten příspěvek na péči? Že ne? To se nesmíte divit, dneska to vzali pomalu každému, i lázně nám teď pořád vrací. Jo, lázně, tam nám bylo blaze! Celkem čtyřikrát jsme je navštívili a energii z nich čerpáme do dnů dnešních. A jak nám pomohli, to ani netušíte, co všechno se v lázních člověk naučí a jak tam jsou děti rády. A maminky ještě radši.

Nejenom můj synek vyžaduje péči lékařů, i moje starší dcerka se také dožaduje péče. Marně jí vysvětluji, že v takových parnech nemá nosit rifle, má svojí hlavu a už je jí 16 let, takže ví všechno nejlíp. To se pak nesmí divit, že má na noze pupínky, ani je nechtěla ukázat naší paní doktorce na kožním. Ta je stydlivá po mně. To se ale divila naše paní doktorka kožní, pamatuje si jí jako malou holčičku. To nám ta holčička vyrostla do krásy! I domluvila jí do duše – nos šaty, holka nešťastná! Moje řeč, šaty miluji, a protože jsem zrovna na sobě měla kalhoty a paní doktorka také, ihned jsem se napravila svojí chybu a běžela si koupit šatečky. Paní doktorka běžela za svými povinnostmi a koupi nových šatečků  zřejmě  nestihla. Na dveře si napsala, že dnes neordinuje a přesto nás vzala, i když nemusela. Čímž mě nesmírně potěšila a ze samé radosti jsem jí slíbila švestky. A to proto, že si myslím, že každý dobrý skutek by měl být po zásluze odměněn. A to ani netušíte, jaké báječné švestky rostou na mojí zahradě.

Říká se, že každý správný muž by měl postavit dům a zasadit strom. Můj zesnulý manžel sice dům nepostavil, ale koupil. A zasadil švestky. Sice mám silnou alergii na vosí píchnutí a v mé lednice se ukrývá Epipen, to pro případ náhlé anafylaktické reakce, ale švestky sbírám. Sbírám je pro sebe a pro svoje kamarádky. Jak řekl můj přítel Standa – „ Ty švestky sbírej, když bude někdo doma“ Paní doktorka se tomu smála a řekla „ Ten se Vás chce asi zbavit“. Ale kamarádky jsou kamarádky, a svoje děti je nepošlu sbírat, ještě by je píchla vosa. Aspoň roky minulé, letos chodím do práce a tak mě zastupuje moje dcera. Nestíhám. Ještě, že jí mám! Ta je to nejdůležitější, co mi Víťovi zbylo a navíc sbírá švestky, které sám zasadil. Já nemám nic jiného na práci, než je rozdávat lidem, o kterých si myslím, že si je zaslouží. To je takový můj koloběh života, bolestný, přesto pravdivý.

I paní doktorka měla mého manžela ve své evidenci. Pamatuji si, jak jsem tam tenkrát před deseti lety přišla v depresivní náladě a řekla „Manžela vyřaďte z kartotéky, zabil se na motorce“.

Byl hezký letní den a cestou zpátky domů jsme ve městě potkali mladé lidi, kteří dávali ostatním lidem podepsat petici. Měla dlouhý název, zapomněla jsem ho ještě cestou domů. Co jsem ale pochopila, že je to petice psaná kvůli tomu, aby mocipáni naší země uznávali všechny svoje příjmy a tím tak obohatili naší zemi. S chutí jsem jí podepsala a jsem zvědavá, jestli to k něčemu bude. Třeba pak bude i na příspěvky na děti.

Ale nesmím zapomenout na naší paní doktorku. Ta se mnou jela v té sanitce při astmatickém záchvatu mého syna. Byla jsem v šoku, neboť jsem krátce před tím prožila neskutečný strach a obavy, že můj syn přijde o život. Najednou se mu zavřela víčka, zešednul a bezvládně mi ležel v náručí. Bylo to hrozivě neskutečné a slovy se to nedá vypovědět. Kdo nezažije, nepochopí. A dnes jsem pochopila, proč jsem jí tak neskonale vděčná a budu vděčná až do konce svého života. To proto, že se ke mně chovala nesmírně lidsky a při té namáhavé práci, kterou měla se synem v sanitce, si ještě našla čas mě utěšovat. Jak se pak přiznala, v té sanitce měl Kryštůfek ještě jeden astmatický záchvat. Horší. Přesto měla čas…. Nedávno jsem viděla v televizi pořad, ve kterém si jedna paní stěžovala, že se k ní záchranáři nechovali hezky, ale ti se bránili, že to nemají v popisu práce, že na to nejsou body! Když na to nejsou body, tak přeci nebudou utěšovat někoho zadarmo. No, věřili byste tomu? To jsou dneska lidi, k nevíře.

A tak jsem ráda, že máme tak šikovnou sestřičku, se kterou si mohu povídat o knížkách a o dětech.Má ráda i knihy historické, tak jsem jí doporučila knihu Tak určili Bohové, která se mi osobně líbila moc. Jsou tam totiž moudré myšlenky. Jsem ráda, že naše paní doktorka kožní si na nás dnes udělala čas, i když nemusela a mohla nás poslat domů. A naše paní doktorka – té jsem neskonale vděčná až na věky věků a švestky jí budu nosit každý rok, ještě okurky přihodím. Tak slibuji!

A nebýt Kristýnky, nemá mi kdo sbírat švestky pro lidi s dobrým srdcem. A nebýt Víti, nevyrostl by ten strom a nebyla by ani dcera sbírající plody, jenž sám zasadil. Nebyla by ani švestka ani Kristýnka.Víťo, dík...

 

Autor: Eva Kuntová | neděle 11.8.2013 13:00 | karma článku: 8,77 | přečteno: 448x
  • Další články autora

Eva Kuntová

Důvody, proč jít na koncert.

Pozitivní vliv hudby na vývoj dítěte je dnes nezpochybnitelný. Nejde jen o vnímání rytmu, ale i harmonie a melodie. Kromě toho to má i pozitivní vliv na emocionální vývoj dítěte.

14.2.2016 v 13:00 | Karma: 4,59 | Přečteno: 141x | Diskuse| Ostatní

Eva Kuntová

11 důvodů, proč jít na ples.

Plesová sezóna nastala. Je čas. Čas popřemýšlet o tom, co krásného na sebe a s kým vyrazit na taneční parket. Čas na tanec i na lásku.

11.2.2016 v 19:00 | Karma: 6,19 | Přečteno: 313x | Diskuse| Ostatní

Eva Kuntová

Fantóm opery

Podle psychologie znamená slovo fantóm emocionální jev bez přítomnosti reality, kdežto tento Fantóm opery v Pyramidě v Praze byl reálný víc než dost.

24.1.2016 v 13:00 | Karma: 7,89 | Přečteno: 219x | Diskuse| Ostatní

Eva Kuntová

Selektivní mutismus.

Druh narušené komunikační schopnosti, označovaný jako selektivní mutismus, je charakterizován ztrátou řečových projevů podle situace.

10.1.2016 v 13:00 | Karma: 9,62 | Přečteno: 302x | Diskuse| Ostatní

Eva Kuntová

Tři bratři

Nejúspěšnější český film roku 2014 – tím se stala pohádka Tři bratři z dílny režiséra Jana Svěráka natočený na motivy dětských minioper Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře.

31.12.2015 v 13:00 | Karma: 8,20 | Přečteno: 874x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1829x
Povoláním dětská sestra, v současné době podnikám. Po osmi letech péče o dítě dlouhodobě zdravotně postižené mohu křičet:,,Hurá, ještě žijeme!"

spoluautorka knihy TABU

 

 

Seznam rubrik